niedziela, 1 kwietnia 2012

R. Gordon & B. Williams - Tunele



Autor: R. Gordon & B. Williams
Tytuł: Tunele
Wydawnictwo: Wilga
Ilość stron: 496


O serii Tunele, napisanej przez dwóch znajomych - Roderick'a Gordona i Briana Williams'a - słyszałam wielokrotnie. Bardziej lub mniej opinie przeplatały się w tak intensywnym stopniu, że w końcu sama postanowiłam sięgnąć po pierwszą część ów dzieła. O ile na samym początku odstraszył mnie napis na obwolucie: "Nowy bestseller (...) odkrywcy Harry'ego Pottera" - nie lubię, gdy często porównuje się książki do znanych wszyskim powieści, bo już na starcie mam wrażenie, że nowa pozycja nie zdoła dorównać poprzedniej - to później sprawa potoczyła się bardzo szybko.


Tunele znamieniują się na tyle wartką akcją, że od samego początku, przez środek książki, aż po jej zakończenie siedziałam jak na szpilkach. Nie wiem, co było tego przyczyną, ale zaczęłam utożsamiać się z głównym bohaterem - Willem, synem archeologa. Nigdy wcześniej nie czułam, że jestem w stanie przenieść się tak płynnie ze świata rzeczywistego do świata wyobraźni. Co więcej, książka została napisana w taki sposób, że czasem można było się zastanowić, czy naprawdę nie ma podziemnego świata, czy nie możemy przenieść się do innego miejsca, innej wręcz rzeczywistości, tylko za pośrednictwem tunelu?

Swoją przygodę rozpoczynamy wraz z Willem oraz jego ojcem, archeologiem, dokrotem Burrowsem. Od pierwszej strony toważyszą nam niesamowite emocje; nie dość, że kompani dotarli do podziemnej stacji, to jeszcze zaczynają sobie uświadamiać, że gdzieś dalej może istnieć coś więcej, coś przepełnione tajemniczymi mocami, coś, co pragnie wydostać się na powierzchnię. Od tego czasu nic w życiu wybitnego mężczyzny, jego dość apodyktycznej małżonki, a także rodzeństwa nie jest takie jak było wcześniej. Will schodzi do podziemi i od tamtej pory nic, w co wcześniej wierzył nie jest prawdą. Odkrywając świat, o jakim do tej pory nie miał pojęcia, pojmuje, że jest z nim związany bardziej niżby tego pragnął.

R. Gordon i B. Williams stworzyli tak przekonujące dzieło, że nie tylko młodzież, do której jest skierowana ta seria odnajdzie w niej coś dla siebie. Miałam okazję rozmawiać z dorosłą osobą, która z niemniejszym podekscytowaniem czekała na kolejne części przygód Willa i jego kompana. Z pewnością ten fakt doskonale świadczy, jak dobrą pozycją są Tunele.

Podsumowując, Tunele do reszty podbiły moje serce. Początkowo dość sceptycznie podchodziłam i do twórczości obu autorów, nie byłam bowiem pewna, czy pisarze będą w stanie dogadać się na tyle, aby seria nie była mieszaniną własnych wizji, często antagonistycznych, ale pokonałam swój lęk już po dwóch rozdziałach. Ta seria może przypaść do gustu i miłośnikom fantasy, i gustującym w powieściach młodzieżowych.

Egzemplarz recenzencki otrzymałam od wyd. Wilga, za co serdecznie dziękuję.

18 komentarzy:

  1. Narobiłaś mi niezłej ochoty!
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Od dłuższego czasu poluję na tę książkę. Zapowiada się na prawdę świetnie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie całkiem jestem przekonana do tej powieści, bo to nie do końca moje klimaty jeśli chodzi o gatunek i tematykę, ale może przeczytam, bo kusisz. :)

    Piękny szablon! Pozdrawiam. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Tunele nadal stoją na półce, raz zaatakowane, ale jakoś zupełnie mnie zniechęciły po paru zaledwie stronach. Może podsunę dzieciakom.

    OdpowiedzUsuń
  5. No, no...jak dla mnie ciekawie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Z tą książką to u mnie różnie jest różnie. Raz chcę, a raz nie chcę przeczytać ;) Ale zakupię i spróbuję :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja też się skłaniam ku tej lekturze :) Ciekawi mnie czy i mnie przypadnei do gustu. Choć przyznam, że także nie lubię tego typu reklam na okładce

    OdpowiedzUsuń
  8. Miłośniczką fantastyki raczej nie jestem, ale ,,Tunele'' wyjątkowo mnie zaciekawiły. Skoro ta pozycja podbiła twoje serce, to i ja chce z ciekawości ją poznać.

    OdpowiedzUsuń
  9. Czytałam ją kiedyś, ale nie zachwyciła mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Its likе you reaԁ my mіnԁ! Yоu seеm
    tο know а lot about this, likе you wrote
    the bоok in it or ѕomеthіng.
    І think that you can do with a few pics to drive the messаge homе а bіt, but іnstеad оf
    that, this iѕ wonԁerful blog. An exсellеnt rеad.
    Ι'll definitely be back.
    Check out my web blog - reklama internetowa

    OdpowiedzUsuń
  11. My ѕрouse and I ѕtumblеd over here
    by а differеnt webѕite and thought I may as well cheсk thingѕ out.
    I like what I seе so now i'm following you. Look forward to finding out about your web page for a second time.
    Have a look at my blog post : aurawave tens reviews

    OdpowiedzUsuń
  12. Aw, this was a really good post. Finding the time and actual
    effort to create a superb article… but what can I say… I put things off a whole lot and don't seem to get nearly anything done.

    Also visit my web site :: krankenkassen privat vergleich

    OdpowiedzUsuń
  13. We're a group of volunteers and opening a new scheme in our community. Your site offered us with valuable info to work on. You've done a formidable job and our entire community will be thankful to you.


    Also visit my homepage :: borrow money with bad credit

    OdpowiedzUsuń
  14. Howdy just wanted to give you a brief heads up and let you know a few of the pictures aren't loading correctly. I'm
    not sure why but I think its a linking issue.
    I've tried it in two different internet browsers and both show the same outcome.

    Visit my page: mouse click the up coming internet site

    OdpowiedzUsuń
  15. Witaj! Doskonała recenzja! Moje serce również zostało podbite przez tą historię :) Zapraszam do przeczytania mojej recenzji i oczywiście wyrażania opinii :)
    http://recenzentki-ksiazkowe.blogspot.com/2013/06/tunele.html

    OdpowiedzUsuń
  16. Fine post: P

    Also visit my site - tk freiwillig versichert - -

    OdpowiedzUsuń